onsdag 30 januari 2013

Onsdagsnöje

Efter dag fylld av jobb, härligt hjärtliga skratt med kollegor, skottlossning och träning så sitter jag nu i soffan. Det är nämligen onsdag, här hittar ni mig då. Onsdagskvällar är nämligen min TV-kväll.

Att komma hem efter en dag när hjärnan gått på högvarv är det skönt att slappna av. Något som verkligen får mig att slappna av är TV-tittande. Jag behöver bara sitta där och ta emot, inte göra något eller anstränga mig utan bara titta och svälja. Visst finns det fler saker som får mig att slappna av, t ex läsa en bra bok. Men på onsdagar, mitt i veckan, brukar jag vara så trött att jag inte ens orkar läsa. Koncentrationen finns inte där så jag måste läsa varje mening tre gånger för att jag ska förstå. Då är TV ett bra alternativ.

Som tur är har jag TV-tablåplanerarna (eller vad det kan heta) på min sida. Förutom att onsdagar är min TV-kväll så har de lagt in en bra mix som passar mig perfekt: Sveriges Mästerkock, Mia på Grötö och Chicago fire. Alla ingredienser finn med. Tack för det!

Nu vet ni vad jag göra på onsdagskvällar, ni hittar mig i soffan framför TV:n. Vill du hänga så är du välkommen till min soffa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar