lördag 26 januari 2013

Hopp, skrik och applåder

Kom igen nu då. Klappar händerna.
Jag sitter på spänn och är på väg upp ur soffan. Håller andan.
Så hoppar jag upp, hoppar jämfota, skriker och klappar händerna. Kom igen då!!!

Som du kanske har förstått så tror jag mycket på att unna sig för att slappna av, få perspektiv, njuta av livet och ladda för kommande utmaningar. Mitt nästa tips är just det jag ägnar mig åt idag, ta en lugn morgon och titta på skidor och vinterstudion.

Jag är i min egna värld. Jag och åkarna, det runt omkring är som en dimma. Jag kommenterar ikapp med Anja och Blomman. Ja, jag vet att kommenterar olika sporter men jag är lika såld på alpint som längd. Jag hoppar, skriker och sitter nervös helt koncentrerad. Bygger upp en förväntan och spänning inom mig, jag glädjs med dem när det går bra och lider med dem när det inte går som de hoppats på.
Jag brukar skoja om att jag är lika slut som dem efteråt, hes av skrikandet, trött av hoppandet och matt av spänningen.

Jag blir så imponerad av dem. Drivet, kämparandan, talangen och modet. De hoppas och tro, de kämpar för sin dröm i med och motgång och de ger inte upp. De vågar det som många av oss andra bara drömmer om, leva sin dröm.

Tips på vardagslyx 3:
Äta frukost och ta med en kopp te till soffan, placera dig under ett tjockt täcke. Knäpp på TVn och se skidor i flera timmar, gärna iklädd pyjamas eller myskläder. Det blir en lugn (för vissa men inte för en hejande Karin eller de som måste lyssna på mitt skrik :-) ) start på dagen och sedan kan man ta tag i dagens göromål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar