torsdag 24 januari 2013

Världens bästa mamma

Idag fyller min mamma år. Hon är värd alla grattis och hurra-rop i hela världen, kramar och pussar lika så. Min mamma är bäst i världen, kanske känner du så för din också men i min verklighet är hon bara bäst!


Mamma tänker alltid på alla andra (ibland lite för mycket och skulle behöva ta hand om sig själv istället) och ser det goda i människor. Hon kämpar och ger inte upp. 
Mamma tar hand om mig, älskar mig när jag är som jobbigast, kramar mig när jag är ledsen och peppar mig när jag själv känner att jag inte kan något. Villkorslös kärlek personifierad. Hon är även den som kan reta gallfeber på mig och jag vet varför… det finns tre anledningar 1) vi är så lika 2) vi är båda envisa till tusen 3) hon har oftast rätt.

Var inte rädd, jag går bredvid dig.
Kom ta min hand, jag håller i dig.
Här i min famn, kan du våga tro.
Sänk dina murar, jag ger dig ro.

                              (Kärleksvisan)

Dessa ord från Kärleksvisan beskriver min och mammas relation på ett bra sätt. Jag är trygg hos henne och jag vågar sänka mina murar som annars kan bli lite för höga. Men vet du mamma, det är ömsesidigt, jag är vuxen och jag finns här för dig.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har.
Låt mig få bära dig när du är svag,
för du betyder allting för mig.
                              (Kärleksvisan)

I eftermiddag ska vi ut på skojigheter på stan (rapport kommer senare) men först vill jag bara säga – mamma, jag älskar dig, ett stort grattis på din dag!

Psst, förutom att hon har världens största hjärta så bakar hon världens godaste bullar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar