tisdag 22 januari 2013

Watch out - på krigsstigen

Jag vaknar med ett ryck. Klockan har inte ringt. Öppnar kylskåpet, kalkonen är slut och yoghurten är gammal. Bra början på dagen…

Lite hungrig och mycket trött ger jag mig iväg till jobbet. Jag känner att jag verkligen vaknat på fel sida och det mesta som kommer i min väg blir jag irriterad på.

Om du blir provocerad och irriterad på löjliga klagomål så rekommenderar jag dig att sluta läsa redan nu. Eller så kan du fortsätta och känna att du är en lite bättre människa än vad jag är.

Jag vill gå ostört och obemärkt förbi, raka vägen och gömma mig till dess att jag kommit på bättre tankar. Det som stör mig på är egentligen urfåniga saker och sådant som stör min rytm. Det som råkade hamna i korselden idag och som blev föremål för min irritation var:
  • Personer som på en smal perrong med mycket människor smsar och går långsamt. Stanna, ställ dig åt sidan, smsa och gå sen vidare.
  • Personer som har så hög musik i lurarna att hela tunnelbanevagnen hör. Sänk ljudet, vi slipper höra din musik och dina öron mår bättre.
  • Personer som trycker flera gånger på knappen vid trafikljuset. Jag lovar, det blir inte grönt fortare.
  •  Personer som står till vänster i rulltrappan. Ställ dig till höger så att vi som vill gå förbi kan göra det.

Nu tänker du säkert: vad fånig Karin är som klagar på detta. Och jag håller med er, det är fånigt men det är så jag känner idag. Jag är inte perfekt och gör inte alltid rätt, långt därifrån men nu har jag bekänt mina riktiga färger och det är så skönt att få klaga och skriva av sig. Om jag känner mig själv rätt så är jag om 30 minuter positiv och glad igen.

Om du var en av dem som jag blängde på i morse så ber jag om ursäkt. Ni andra kan vara glada att ni inte korsade min väg, för en morgontrött Karin är inte att leka med. Men nu har jag förhoppningsvis haft mina motgångar för idag och det kan bara bli bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar