onsdag 9 januari 2013

Jag är en bluff - men inte idag

Inga rätt eller fel. Att arbeta med något som ständigt förändras är utmanande och roligt. Det som fungerade förra gången är inte säkert att det fungerar nästa gång. Erfarenheter, de bra och de mindre bra, gör att man lär sig men man kan aldrig vara helt säker på om det är rätt val förrän när det är klart.


Visst är det spännande att vara öppen för nya trender och förutsättningar, det blir aldrig tråkigt. Men sen kommer det dagar när jag är lite osäker och tvivlar på om jag kan det jag gör, då brukar jag tänka i smyg ”undrar när de ska komma på att är en bluff”. Jag kan tro och hoppas men aldrig vara säker. 

Idag är INTE en sådan dag. Jag sitter på 3ans buss, rak i ryggen, lite kaxig blick och känner mig bäst i världen. Jag kanske inte direkt räddar liv eller förändrar världen men idag har jag gjort ett bra jobb och har imponerat på åtminstone mig själv. (Får man skriva så i lagom-Sverige? Jag gör det hur som helst)

Ibland skulle jag vilja ha en manual, 1 – gör det, 2 – gör det osv. Men vad vore utmaningen i det? 
Utan dalarna med osäkerhet får jag ju inte heller uppleva topparna med ”bäst i världen-känslan”. Med dagens självförtroende i ryggen och vetskapen om att jag måste vara på tå hela tiden så blir jag en bättre och mer lyhörd kommunikatör samt får utlopp för min kreativitet och nyfikenhet. 

Min vd brukar säga ”klappa er själva på axeln”, idag är det en fast och säker klapp som jag ger mig själv. Jag är näst intill ostoppbar, känns det varje fall som tills nästa gång en bluffdag kommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar