torsdag 24 januari 2013

Ska man fira ska man göra det rejält!

Idag fyller mamma år, 64 år men är fortfarande cool och utmanar oss alla. Hon sa att vi inte behövde fira henne eftersom stora delar av familjen inte är hemma. Men jag och pappa bestämde att vi får fira för oss alla. För självklart ska mamma firas!

Jag lovade tidigare en rapport och här kommer den i form av några bilder och ord.

Vi träffades klockan 15.20 på Östermalmstorg.





















I bitande kyla tog vi en kort promenad och såg bland annat denna vackra moravastjärna.





















Efter några minuter var vi framme på Riddargatan 36. Där väntade ca 650 fiskar på oss.

















De första minutrarna skrattade och skrek mamma.





















Men resterande 30 minuter gick det bra och det kändes mest som att ha fötterna i mineralvatten, pirrade men extremt avslappnande.

















Efter massage, väldoftande ringblomssalva hade vi babyfötter och begav oss mot tunnelbanan för att åka till Gamla Stan.





















Hala kullerstenar ledde oss fram till tehuset Chaikhana och afternoon tea klockan 17.





















Först åt vi snittar...

















... följt av scones...





















... och val av efterrätt.

















Mamma och pappa tog 3*choklad.





















Mätta och glada tog vi tunnelbanan hemåt för att klockan 20 sjunga och ge paket.

Min mamma har lärt mig att inte snåla på maten, alla ska vara mätta och därför dukade vi fram kall buffé klockan 20.40.





















Men en var det inte slut. Klockan 21.30 ringde jag upp Sofie i Mexico och medan mamma pratade med henne så förberedde jag tårta och kaffe som slank ner klockan 21.52.





















Nu pösar vi i soffan som tre slagna hjältar med lena fötter, fulla magar och glada sinnen.God natt och grattis mamma!

Ps. Min lillasyster som är i Mexico har skickat en fin hälsning till mamma via youtube (den fick mig att gråta på jobbet), vill du kolla in den så finns den här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar