fredag 18 januari 2013

Given succé

Dunk-eli-dunk-eli-dunk. Det snöklädda landskapet svischar förbi utanför fönstret. Skogen avlöses av en sjö, sedan kommer en åker och nu, en by.  Jag har bytt tunnelbanan mot vanligt tåg och är på väg söderut. 


Förra veckan var det Orangeriet som var mitt tips på vardagslyx som får mig att ladda batterierna och slappna av. Nu till nästa tips, lite dyrare och tar lite längre tid men värt varje minut och varje krona. Hotellweekend med en fin vän, en helt vanlig helg blir ett tillfälle för positiv påfyllnad.

Jag är på väg till Växjö. Imorgon ska vi ha återträff med tjejerna från Kalmar. Men varför inte slå två flugor i en smäll? Helgen förlängs med att ta en weekend med Hilda, min fina vän som jag träffar alldeles för sällan då Göteborg och Stockholm inte ligger tillräckligt nära varandra. Nu väntar en helg med långa hotellfrukostar, restaurangmiddag, relaxavdelning, promenad, shopping, samtal, minnen och många skratt. Kan det bli annat än en hit?

Tips på vardagslyx 2: 
åk iväg med en vän och till ett hotell i en stad någonstans i Sverige. Det går att hitta riktigt bra weekenderbjudanden om ni är flexibla med ort och helg. Åk!

2 kommentarer:

  1. Vad kul, precis vad jag ska göra nästa helg :). Ha det nu så gott! Kram

    SvaraRadera
  2. Åh va härligt Tina, bra val!
    Kram

    SvaraRadera