måndag 14 januari 2013

Jag klarade det!

Jag är målmedveten. Jag vill ha en karta med ett utsatt mål. Vägen dit hittar jag själv, även om jag inte vet exakt hur i början men om jag inte vet vart jag ska så kan jag inte veta om jag någonsin kommit fram.


Jag klarade det och firade det med att köpa
ringen som jag länge suktat efter. När jag
tittar på denna ring påminns jag om målet
som jag nådde i juni. Varje gång känner jag
"jag kan" och jag orkar fortsätta lite längre.
Jag vill veta vad som förväntas av mig. Förväntningar jag har på mig själv och vad andra förväntar sig av mig. Jag vill visa för mig själv och andra att jag kan. Självklart misslyckas jag och förhoppningsvis så har jag lärt mig något och fått uppleva häftiga saker på vägen. Ofta är vägen viktigare än målet men jag behöver att mål att sträva efter för att fortsätta motivera mig. Att vara målmedveten betyder inte att man kan improvisera, helt tvärtom, man måste vara flexibel och lyhörd för att nå målet.

Min förra chef Anna har lärt mig mycket men en sak som sitter kvar lite extra är att man ska stanna upp för att fira sina segrar. Det är otroligt viktigt för mig att njuta av det bra jag lyckats genomföra och peppa mig för nästa utmaning.

Idag har jag nått ett mål. Stolt, glad och nöjd bockar jag av målet inom mig själv. Check. Och jag ska fira min seger. Vad det blir exakt tänker jag inte berätta just nu men jag har en plan. Fortsättning följer…

Min målmedveten, har gjort att jag kommit hit idag, jag har kommit långt och fått vara med om mycket. Det är jag tacksam för. När jag inte har målet framför mig blir jag vilsen men med karta och kompass i handen så vet jag att jag kan hitta fram och när jag är där, då firar jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar