onsdag 16 januari 2013

Det perfekta livet

Hysterin fortsätter. Jakten efter något bättre. Företagen är inte sena att hoppa på det. På min facebook möttes jag av 7 sponsrade annonser, 3* gå ner i vikt, 3* köp nya kläder och 1* dejta.


1)      Gå ner i vikt – nej tack, klarar mig bra utan er hjälp.
2)      Köp nya kläder – jag älskar att shoppa och visst vill jag fylla på men eftersom dörrarna till min tre garderober knappt går att stänga så är inte heller det ett alternativ. (Tips, vänd på klädhögarna så hittar man mycket som man inte visste fanns, som att köpa nytt.)
3)      Dejta – ja du, flera vänner tycker att jag borde prova nätdejting men jag är skeptisk till om det är min grej, för feg. Fortsätter vänta på mitt sweet-meet.

Allt handlar om att förnya sig för att skapa en lite bättre version av sig själv. Ett lite mer perfekt jag. Den där som man drömmer om och som man tror att man måste vara för att mäta sig med andra. Vill man börja träna och bli hälsosam eller hitta en partner så är det inget fel, inte alls. Gå och träna, köp kläder och börja dejta! Men gör det för att du vill, inte för att det förväntas av dig eller för att företagen skriker att du ska göra det.

Var den du vill vara. För din skull. Jag tror att många av oss redan har det inom oss, vi måste bara låta det komma fram och ibland behöver vi lite hjälpmedel för att våga och kunna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar