måndag 18 oktober 2010

Ta hand om din skit

Igår skrev jag om att lämna avtryck. Idag var det någon annan som lämnade ett avtryck som jag inte uppskattade.

Jag lämnade jobbet, stressad som vanligt då jag alltid är lite av en tidsoptimist och därför ofta blir sen. Jag går i rask takt upp för Instrumentvägen i Hägersten med siktet inställt på Örnsbergs tunnelbana. Jag svänger av från trottoaren för att gena över grusvägen. Klafs. Denna gång var det ingen lerfläck utan hundbajs som jag satte skon i. Om ni tror att jag blev irriterad igår för att skon blev geggig är det inget emot idag. (Jag tänker inte beskriva hur jag såg ut eller vad jag sa men ni kan ju själva föreställa er…)

Okej att skon blev geggig, det går att ta bort men vad är det som gör att människor inte kan plocka upp efter sina hundar? Jag gillar hundar, jag skulle gärna vilja ha en hund om jag hade möjlighet att ge den ett bra hem och det är definitivt inte hundens fel. Det är ägarna som jag inte förstår mig på. Hur kan man vara så arroganta och lat? Vill de själva sätta skon i hundbajs? Snälla medmänniskor, visa andra respekt! 

Självklart gäller detta inte bara hundbajs. Det kan vare allt från bemötande på tunnelbanan, ärlighet till nerskräpning. Behandla andra som du själv vill bli behandlad och snälla plocka upp efter din hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar