onsdag 13 oktober 2010

Styra klackarna mot en trevlig paus

Släpp alla måsten. Glöm tvätten som ligger där och ropar varje gång man öppnar dörren hemma. Tänk inte på högarna på skrivbordet eller på kylskåpet som gapar tomt.

Efter dagar av måsten och borde, efter flera inlägg med mer eller mindre djupa tankar kände jag att det är dags för lite roligheter för mig. Ett andningshåll i det verkliga livet och en paus från analys och tankar om livets allvar.

Andningshålen kan för mig ske på olika sätt. Det vara ett träningspass som är så roligt och jobbigt att man går därifrån som en leende men urvriden disktrasa, att sätta sig i soffan med en bra bok och inte gå därifrån förrän jag läst sista ordet, mysa med syskonbarn eller hitta på något trevligt med vänner och familj. Denna gång bestod min paus av en after work med jobbet.

Det hade varit en ganska lång dag på jobbet. Jag sprang från personaldagen, annan den egentligen var slut, med andan i halsen hann jag precis trycka mig in i tunnelbanan innan dörrarna stängdes. Jag åkte direkt till musikalgruppen där nio härliga och minst sagt energifyllda barn väntade. Efter sång, dans och repliker styrde jag klackarna mot Hornstull. Det blev inte en kväll med klackarna i taket eller dans på borden men en perfekt kväll för mig. En kväll fylld med skratt, skvaller, dråpliga kommentarer och trevligt sällskap.  

Pausen var välbehövlig och gjorde det den skulle. Sitter nu på tunnelbanan på väg till jobbet med nya krafter att ta tag i måsten och borden.

Glöm inte att andas, hoppas jag får träffa er alla på Strand nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar