onsdag 5 december 2012

Vantar till en hemlös

Snökaos i Stockholm. Motorvägen är stängd. Arlanda är stängt. Bussarna är tagna ur trafik och just nu trängs jag på en tunnelbana som faktiskt rullar då och då. Men jag varken vill eller ska klaga. Jag hoppas dock att vi alla faktiskt tänker lite extra på de som inte har ett tak över huvudet. Visst kan det är kallt att vänta på bussen men det är inget jämfört med att sova utomhus.

I måndags gav jag mina vantar till en hemlös. Nya vantar inhandlades i tisdags och på lunchen idag tappade jag dem. Jag hoppas med hela mitt hjärta att någon som behöver dem bättre än jag hittar dem. Nu har jag köpt nya, får se hur länge de stannar i min ägo men hittar jag någon att ge dem till så gör jag det mer än gärna! Kanske skulle du också bli storkonsument av vantar?   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar