torsdag 6 december 2012

Låt ljuset sippra in genom sprickorna

För ett par dagar sedan sa någon till mig att denne kände sig svag och att alla andra är så starka. Det fick mig att tänka på några ord av Leonard Cohen. 


There is a crack in everything
That's how the light gets in
  
Jag vill inte på något sätt glorifiera smärta eller förminska den, självklart är det jobbigt och påfrestande. Men vad är styrka egentligen? Är det de "perfekta" människorna eller de som låter ljuset sippra in genom sprickorna?

Alla känner vi oss små ibland. Alla behöver vi någon att luta oss mot eller krypa upp bredvid. Att vara ärlig med det och att våga visa sig själv med sprickor är otroligt starkt. 

Personen som berättade om sin situation, är för mig den starke och växte i mina ögon. Denne har en tung period men är stark. Att våga vara ärlig, berätta att man inte är perfekt och visa sig sårbar är starkt. En svag person skulle försöka hålla en fasad uppe och sminka över sprickorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar