torsdag 13 december 2012

Dra pennan från 1an till 2an

Sätt pennan vid punkten med en 1a. Dra ett streck till punkten med en 2a. Sedan vidare till 3an. Tillslut har det blivit en figur. Dessa figurer ritade jag när jag var liten och nu ser jag mina syskonbarn göra detsamma.

Ny dag. Ett blankt papper. Ja eller kanske inte. Jag ser det som det där pappret med punkter och jag ska dra strecken mellan. Ibland är det många punkter så man tydligt ser figuren redan innan man börjat och ibland få så att man inte har en aning om vad det ska bli. Även om det är en tydlig figur så kan man bli överraskad. Man kommer på avvägar och det blir inte ett rakt streck. Figuren är lite annorlunda men tjusigare än någonsin (eller ibland mindre vacker).

Igår var mina punkter på pappret:
04.30 - gå upp
05.00 - mot Arlanda för att säga "ta hand om er tills vi ses igen" åt min syster med familj
08.30 - kurs
18.00 - träning

Det jag inte visste var att jag på vägen skulle hamna i intressanta samtal om film och kommunikation med Umeå universitet, FRA, Svenska Kraftnät och Nordea. Jag visste inte heller att den äldre damen som log mot mig på tunnelbanan skulle ändra min sinnesstämning från trött och ynklig till varm inombords. Och jag todde att den sista punkten skulle vara slappa i soffan framför TVn men det blev att ta hand om översvämning i badrummet.

Nu är det bara att vänta och se vad dagens teckning kommer föreställa i slutet av den här dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar