tisdag 18 december 2012

Kliva ur ramen för att vinna storvinsten

Igår fick jag frågan om jag har stark karaktär. Mitt impulsiva svar var: definitivt inte.

Stark karaktär - det låter som att det är lätt. Det är det inte. Däremot är jag envis och målmedveten. Jag vill visa för mig själv och andra att jag kan. Men oj vad jag får kämpa för jag är verkligen en njutare och frestas lätt. Och misslyckas därför, ibland ofta och ibland mer sällan.

Jag är inte perfekt, långt därifrån. Min målmedveten, har gjort att jag kommit hit idag, jag har kommit långt och fått vara med om mycket. Det är jag tacksam för. Jag vet vad jag vill. När jag inte har målet framför mig blir jag vilsen. Men ibland är det bra att släppa målet och se sig om utanför ramarna, utmana mig själv.

Den utstakade vägen är trygg. Jag vet vad jag har och var jag är. Min nya utmaning till mig själv är att ibland våga chansa. Det värsta som kan hända är att jag ramlar men vem vet, kanske blir jag överraskad och vinner jag toppvinsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar