torsdag 13 december 2012

Bättre version av mig själv

Måste. Ska. Borde. Men vad vill jag och varför?


För ett år sedan så bestämde jag mig. Jag ska sluta att göra det som förväntas av mig utan att reflektera över om det är det jag vill. Jag ska sätta mig och mitt liv mer i fokus. När jag tar beslut ska jag göra det aktivt och fundera på vad jag vill och varför.

Ett år har gått och jag har gjort val gällande privatlivet, jobb och hälsa. Förhållningssättet kan låta egoistiskt men det har lett till att jag mår bättre och är gladare. Jag är en lite bättre version av mig själv. Jag tror att det har varit positivt även för andra, både för att jag mår bättre men även för att jag gör sakerna mer helhjärtat och genomtänkt.

I många fall är resultatet det samma men ibland är det inte riktigt så som det hade varit om jag tagit beslutet för ett år sedan. Visst finns det fortfarande borden och måsten, det kommer det alltid att göra då jag lever i en värld med fler än jag själv. Den stora skillnaden är att jag i flera lägen har valt och inte bara blint gjort det som förväntas.

Vad är viktigt för dig? Vad mår du bra av?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar