torsdag 27 december 2012

Lagt stressen på hyllan (och där får den stanna)

Det är ett par dagar sedan jag skrev här. Sedan dess har jag hunnit mad att fira jul och vila upp mig en hel del. Dagarna har fyllts med skratt, samtal, pussel, shopping, julklappar, filmer, kramar, vänner, familj, kakor, godis och god mat, men som tur var även promenader och träning.

Denna julledighet har jag verkligen lagt stress åt sidan och fokuserat på att njuta av livet och människorna i mitt liv. Jag rekommenderar det till alla, släpp måste och fokusera på det viktiga. Det är så fantastiskt att få ha så underbara människor i mitt liv. Jag är tacksam och det värmer verkligen i decemberkylan.
Visst finns det även en annan sida på myntet, de man tycker om saknar man ju även och det kan vara jobbigt och göra ont. Just nu saknar jag min syster med familj, som är i Nicaragua, mycket. Men det fina med att sakna är att man verkligen får känna att man tycker om dem och uppskattar dem. Jag måste erkänna att jag nästan dog av glädje när jag hörde deras röster över telefonen på julafton. Mitt hjärta smälte när syskonbarnen skrek av glädje när de insåg att det var moster som var i telefonen och jag hörde knappt vad de sa när de skulle berätta allt som hänt för det enda jag kunde koncentrera mig på var glädjen, rösterna och skratten.     
Idag har mamma slängt ut julgrannen, barren föll bara man tittade på granen. Men jag kastar inte ut julstämningen. Jag behåller känsla och inställning att njuta och prioritera in på det nya året och hoppas att den finns kvar länge. Jag vet att det snart kommer snurra på i 180 km/h igen men jag hoppas att ni påminner mig om att ibland sakta ner, stanna upp och prioritera det viktiga i livet, det som betyder något.
Ps. Det är fortfarade många som jag ännu inte hunnit träffa i jul. Tro inte att ni slipper mig, snart står jag och knackar på och gör jag inte det så ta tag i mig och hitta på något kul!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar