tisdag 18 december 2012

Tårarna rinner och ilskan kokar: barn får inte straffas för vuxnas beteende

Bara i år har över 400 barn vräkts från sina hem i år.

Barn straffa för vuxnas beteenden och utifrån vuxna system. Vad har dessa 400 barn gjort för att förtjäna att inte ha någonstans att bo?!?
Det kokar i mig av ilska och tårarna rinner ner för min kind.

Jag känner en kvinna som kämpar för sig själv och sitt barn. De har inget eget hem och de har till och med varit tvugna att ibland bo i ett källarförråd. Hon gör allt för sitt barn och jag känner ingen annan som sätter sitt barn mer i första hand än hon. Då är det upp till dig och mig att hjälpa till.
Likaså är det för personerna som blir vräkta. Vi kan inte bara titta på och säga "de får skylla sig själva". Vi måste agera innan och hjälpa personerna för att de inte ska hamna där.

– Det kommer alltid att finnas ett antal som inte går att rädda. Nollvisionen är bara en vision, jag tror aldrig att man kan komma riktigt dit, säger Johan Krantz på Kronofogden till DN.

Vi kan aldrig komma dit när vi ger upp och säger att alla barn inte kan räddas! Jag vägrar. Det är värt att kämpa för varje barn. Vi kan inte ge upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar