söndag 28 augusti 2011

Önskelista

För några veckor sedan skrev jag om mina styrkor. Idag är det ett snarlikt ämne som snurrar runt i mitt huvud, gåvor och talanger.

Igår på morgonen såg jag en lång intervju med Patti Smith. Hon sa många kloka saker, om du missade den så gå in på TV4Play och se den. Jag kan lova att du inte kommer ångra det!
En av de kloka sakerna hon sa var att hon inte ville vara en rockstjärna, hon vill förmedla sina åsikter. Musiken är hennes talang och hon kände en skyldighet att använda den. Vi har talanger för att vi ska använda dem, inte bara för ens egen skulle men även för andras.

Imorse lyssnade jag till min storasyster som förklarade för en grupp med barn om gåvor och talanger. Hon pratade om att vi kan få presenter och att vi kan önska oss saker. De gjorde tillsammans en önskelista som bland annat innehöll Wii, katt och en cykel utan stödhjul. När listan var klar förklarade hon att vi, förutom presenter, även får talanger som gåvor. Det är lätt att man jämför talangerna precis som hon och jag jämförde paketen när vi var små. Skillnaden är att alla talanger är lika mycket värda.

Min lista på de gåvor som förgyllt min helg innehåller:
     Solvarma vindruvor från föräldrarnas trädgård
     Kräftor
     Filmmys
     Vänner
     Familjen 
     Skratt
     Kramar

Jag tackar ödmjukast för de gåvor jag fått i helgen. En lista på mina talanger, som jag ska dela med mig av, kommer inte här. Men jag kan definitivt stryka sjunga efter lördagens kräftskiva :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar