lördag 6 augusti 2011

Är det du eller jag som är dum?

Jag har olika sidor och väljer att lyfta fram olika i olika sammanhang.

För ett par veckor sedan var jag på en fantastisk semester i Grekland, några saker förundrade mig var:
* att toaletterna inte gick att låsa
* att bara män arbetade på restaurangerna
* reseledarnas sätt att tala med oss.

Jag och Hilda, som var i Grekland, arbetar både med kommuikation och vi skrattade ofta åt reseledarnas uttalande.
"Amarulla, är ungefär som Baileys. Men det kommer faktiskt som Afrika"
"Saluhall,m det är som en marknad men den är på samma ställe hela tiden"
"Moské, det är en turkisk kyrka"
"Titta åt höger eller vänster för det är där vi har fönster i bussen"

Igår diskuterade jag detta med några vänner. Är reseledarna dumma, tror de att vi är dumma eller är det bara en  jargong?
Vi kom fram till att det troligen är deras roll. Jag vet att jag går in i olika roller men måtte jag aldrig behöva gå in i en roll där jag måste prata med människor som om de de är dumma i huvudet fastän de inte är det.

Om någon med kopplingar i resebranschen läser detta - jag kan erbjuda mig att komma och ha kommunikationsworkshops!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar