torsdag 11 augusti 2011

Prioritera bekväm tystnad

De senaste dagarna har jag haft förmånen att ha semester och jag har passat på att träffa vänner. Det är så skönt att få sitta ner, äta, skratta, prata och ibland vara tysta tillsammans, tystnad visar vem jag är bekväm med.

Två av mina fina vänner och jag i Turkiet.
Alla ni som inte är på fotot finns i mitt hjärta.
  

Att ha vänner runt omkring sig är det bästa. Jag känner mig trygg, kan vara mig själv och visa så väl bra sidor som de mindre attraktiva. Efteråt känner jag mig påfylld av energi och glädje. Tack alla mina fina vänner för att ni är de ni är, för att ni står ut med mig och att jag får vara en del i era liv.

Snart kommer allt börja snurra igen, tillbaka till jobbet och verkligheten nästa vecka. Jag vet att det kommer rulla på och ibland lite för snabbt. Jag kommer prioritera att umgås med nära och kära, det är helt klart värt att prioritera, även om det inte kanske blir lika ofta som när jag är ledig hela dagarna. Men då är det skönt med nära vänner, fastän man inte träffats på ett tag så känns det ändå naturligt att ses igen och man vet exakt var man har varandra.

Nu ska jag lämna datorn så jag hinner träffa fler vänner på de dagarna som är kvar på min semester! Men först vill jag avsluta med några rader ur en sång, jag vet att jag citerar sånger då och då men här kommer en till. Carolas ”Sanna vänner”.

     Alla måste ha nån att kunna lita på, det är så
     Och en trofast vän är mera värd än guld
     Jag vet, vänner prövas genom tidens gång
     Sviker aldrig fast din väg är lång
     Finns där vid din sida när vågorna slår
     Håller det de lovar, det är vänner som består


     Sanna vänner har man kvar när de andra har gått
     Sanna vänner kan man alltid lita på
     När du kom behövde jag en vän
     Sanna vänner kommer alltid igen


     Dimman lägger sig och de står kvar
     Sanna vänner är det bästa du har

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar