söndag 14 augusti 2011

Mat utan prestige

Liten bit av brunchutbudet hos mig
Dagens tema för mig har varit förtäring. Jag började dagen med att bjuda hela familjen på brunch.
Det bjöds på allt från amerikanska pannkakor med lönnsirap och blåbär till quinoasallad med sparris och granatäpple. De verkade nöjda och glada. Tyvärr är jag inte så bra på det där att beräkna mängd så kylskåpet är nu fullproppat och jag kommer att få äta rester av brunchen hela veckan.

Det här med brunch eller frunch (om man använder det mer svenska ordet), det gillar jag. Man äter och har trevligt tillsammans, alla är avslappnade och glada, ingen tidspress. Dessutom kan man testa nya recept utan prestige. Mer brunch åt folket!

Efter brunchen har det på schemat bland annat stått bakning. Jag avslutar nu dagen med en kopp te och en bit av favvochokladen i soffan. Härlig söndag som går mot sitt slut, bra uppladdning för veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar