onsdag 17 augusti 2011

Tomheten efter ett uppbrott

En tomhet infinner sig. Jag har precis gjort slut med Maja, Pelle, Karin, Alex och Jens. Vad händer nu? Måste vila lite innan jag kan gå in i nästa relation.

Under några veckor denna sommaren har jag levt Maja, Pelle, Karin, Alex och Jens. Vi har tillsammans varit på Hjortholmen. Ja, eller de var där i Emma Hambergs bok men jag levde med dem, kände deras glädje och sorg. Nu är boken slut. Jag kommer aldrig mer få känna deras känslor eller få veta vad som händer sen, kommer Karin kunna hålla sig från att ljuga och kommer Alex hitta sig själv?

Jag har en livlig fantasi, lever mig in i saker och spinner vidare. Det är, enligt min hobbypsykolog det vill säga jag själv, anledningen till att jag älskar spännande program på TV men att jag inte kan se dem när jag är ensam. Min fortssättning på programmet är nämligen sju gånger mer spännande och läskigare än det som visats på TV och det gör att jag inte kan sova.

Jag ser min fantasi som en styrka, den ger mig många härliga stunder och skapar en kreativ glädje. Men kombinerat med min mörkrädsla är det inte alltid en helt lyckad kombination och efter att jag läst klart en bok infinner sig denna tomhet.

Det positiva jag får tänka på när tomheten gör sig påmind är att jag snart kommer ha en nya relation som förgyller min vardag och framförallt min tunnelbaneresa till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar