lördag 6 november 2010

Veckans sko på fel ställe

Nu är det dags att kungöra vilken sko som lyfts fram denna vecka.

Denna veckans sko är…
…Lundhagskängan!

Ni som läste mitt inlägg för ungefär två veckor sedan vet att jag har ett par kängor från Lundhags. De är använda i olika sammanhang, från norr till söder, allt från fjällvandring i Abisko till vandring i Costa Ricas regnskog.
De är ett par av mina dyraste skor och väl värda den investeringen. De är stabila och sköna när man vandrar ute i naturen, då är de bäst. Kängor i all ära, men varför ha dem när man går på restaurang?

I onsdags var jag på Vapiano i Gamla Stan med några kollegor. Vi satt och njut av mat, dryck och trevligt sällskap i det skumma men mysiga ljuset. Plötsligt såg jag en kvinna komma in, inte helt ovanligt då det var fullt med folk och rörelse i lokalen men min blick fastnade på hennes fötter.  Hon hade likadana kängor som de som står hemma i min garderob.

Självklart får man ha det man själv önskar på sina fötter; sneakers, boots, pumps, ballerina. Ja det som man trivs i och man behöver definitivt inte ha höga klackar. Men vandringskängor på restaurang kändes lite fel för det är inte direkt kuperad terräng där, ungefär lika felplacerat som en hög klack i skogen.
Mina Lundhags är ett par av mina favoritskor, men de får allt stanna i min garderob till dess att jag ska ut i skogen igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar