söndag 14 november 2010

Veckans sko är ett vinnande koncept

För tredje veckan är det nu dags för veckans sko.

Denna veckans sko är…
…Topman

Nu undrar du säkert vad Topman är. Det är min pappas skor. Ja eller det är nog fler än han som har det märket men för mig är det pappas skor. Om man får tro deras egen marknadsföring så är det skor avsedda för stränga förhållanden med fin passform, som är bekväma och slitstarka men med tidlös elegans. Låter ganska tråkigt men enligt min pappa, min klippa som jag vet alltid finns där och som älskar hela mig, är de perfekta och då är det ju självklart att jag vill lyfta fram just dem på fars dag.

Varje år när min pappa är på Öland, går upp längs gågatan och in i skoaffären i Borgholm och köper minst ett par nya Topman.  När han öppnar skokartongen vet man vad som väntar men ibland överraskar han med en ny färg eller med vintervarianten. Ibland brukar jag reta pappa för det. Men till saken hör att han har köpt andra skor och att han aldrig blivit nöjd. Varför bryta ett vinnande koncept?
Som det kända ordspråket säger ”gräset är alltid grönare på andra sidan”. Men när man kommer till andra sidan är det ju inte alls grönare. Vi kanske ska sluta springa efter det gröna gräset och stanna på den härliga sommarängen om man ändå är nöjd. För om man är nöjd och glad över det man har så är det ju bättre att faktiskt njuta än att slösa tiden på att leta efter det som man redan har.

Pappa, jag ska inte retas mer! Du får gärna åka till Öland och köpa ett par, eller varför inte flera, Topman nästa sommar. Men glöm inte att jag vill följa med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar