söndag 21 november 2010

Veckans sko är en modern veteran

Denna veckans sko är…
…Converse

Converse, eller som vi kallade dem på 80-talet basketkängan, är en modern veteran eller rent av en klassiker. Det måste inte vara just märket Converse men ni vet den platta tygskon med gummisula, rund plastbelagd tå och en platskant på sidan med en rand. Jag har mörkgråa, när jag var liten hade jag ett par svarta och ett par lila, minnen…
Här i veckan hade jag på mig mina ”basketkängor” jag blev lite blöt om fötterna för det var minst sagt fuktigt ute, spöregn rent ut av. Kanske dags att ställa undan dem för säsongen eller köpa ett par som är fodrade. Ja, det finns faktiskt fodrade nu för tiden.



Dessa skor fascinerar mig. Det är inte många trender som är repriser som jag gillar (om det inte är femtiotal), allt detta 80-tal som den senaste tiden präglat vårt mode. Vissa saker är okej och i rätt mängder men det är väl så som jag skrev tidigare i min blogg – allt har sin tid och har man gjort det en gång är det svårt att toppa det med en repris. Men denna repris fungerar, de är inne igen och jag gillar dem! Den andra saken som fascinerar mig med dem är att alla har dem, gammal som ung, man som kvinna, stadsbo som landbyggdsbo…

Har du inte ett par kan jag varmt rekommendera dem, när våren kommit varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar