onsdag 17 november 2010

Stockholmsgator kan allt bjuda på överraskningar...

Jag gick med raska steg genom stan. Mitt uppdrag var att hinna med att bocka av allt på min "att köpa"-lista under dagen. Två vädringsställ, en TV, första hjälpen, förlängningssladdar, mattejp... Nu kanske du funderar på vad jag ska med mattejp och två vädringsställ till, de är inte till mig utan till event som jag ska ha med jobbet.
Jag gick på Sveavägen och gick förbi en port. Vad var det jag såg? Jag gick tillbaka, jo jag hade sett rätt. Utanför dörren stod ett par skor.

Vem har lämnat dem där och varför? Min fantasi drar igång och jag har på ett par minuter en hel roman i huvudet som handlar om skorna. Undrar om de kommer hitta hem...




Nu är det dags att fortsätta med listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar