söndag 10 februari 2013

Spice up your life

Kommer ni ihåg målarböckerna? Jag älskade dem när jag var lite. En annan favorit var de där målningarna med siffror, en siffra för vardera färg. De var ganska trista och intetsägande men när färgen kom på blev det något helt annat. 

I helgen har det varit grått och trist ute. Då finns det bara en sak att göra, ta saken i egna händer och lyda Spice Girls (första och enda gången tror jag). Krydda livet med lite färg, hitta på roliga saker och gör något impulsivt. Helt plötsligt blir livet lite roligare och mycket snyggare.  

When you're feelin' sad and low  
We will take you where you gotta go 
Smiling dancing everything is free 
All you need is positivity
 
Colors of the world 
Spice up your life 
Every boy and every girl 
Spice up your life 
People of the world 
Spice up your life, aahh

Var lite crazy. Sätt färg på livet, bokstavligt och bildligt. Gör det som passar dig, tips från mig och min helg:
  • måla naglarna  
  • klipp håret 
  • köp tulpaner 
  • ha färgglada kläder 
  • bjud nära och kära på middag 
  • ha en impulsiv sleep over   
  • köp något snyggt till hemmet 
  • skratta 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar