onsdag 20 februari 2013

Fly in i mörkret på lunchen

Det är mörkt. Jag sätter mig till rätta i den gröna fåtöljen. Det är lite kyligt och jag drar upp jackan som täcke. 3. 2. 1. Nu börjar det.


Något som är en riktig vardagslyx för mig är att gå på bio på lunchen. Igår gjorde jag och en kollega det. Vi jobbar tillsammans med ett projekt om arbetsmiljö i filmproduktion och hade fått tips om att filmen "Äta Sova Dö" är gjord efter konstens alla lagar och regler. Med en stor smörgås i högsta hugg intog vi salong 3 på Filmstaden Söder och flydde verkligheten för en stund.

Lite arbetsskadad som jag är funderade man på riskbedömningar och annat men trots det fick jag verkligen möjligheten att njuta av en riktigt bra film. En varm och osminkad film om gemenskap, trygghet, hitta sin plats i livet och vägen framåt.

På vägen tillbaka till jobbet gick vi i kylen och snövädret men med massor av idéer och energi.

Vardagslyx 5:
Ta en extra timme lunch. Köp med dig en god smörgås och kliv in i biosalongen. Två timmar senare kliver du ut, förhoppningsvis har du sett en bra film och du är laddad för att fortsätta jobba och göra allt du ska och vill resten av veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar