lördag 2 februari 2013

Dejt vid frukostbordet

Du väntar på mig när jag vaknar. Nu är det bara du och jag. Och vi har all tid i världen. Som jag har längtat.

Nästa tips på vardagslyx som får mig att slappna av är att på helgen ta en lång stund på morgonen till att förkovra mig. Att läsa tidning. Bokstäver blir till ord. Ord som formar meningar som lär mig saker. Ord som beskriver åsikter och händelser. Ord som ger mig perspektiv.

Känner pappret mellan fingrarna. Lukten och svärtan. Det är något speciellt. Jag bläddra igenom hela tiden och läser rubriker. Sedan börjar jag om från början igen och läsa varje bokstav. Du och jag har dejt vid frukostbordet.


Tips på vardagslyx 3:
Ta en lång stund på morgonen och njut av att i lugn och ro läsa tidningen. Läs, fundera och läs igen. Välskriven text på pappret framför mig, svårt att slå.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar