fredag 15 juli 2011

Vinkar hejdå

Sitter i en buss, vi ska vara ett par i 7,5 timme. Laddat upp med frukt, dricka, tidning, bok och film. Vi ska nog klara oss. Men när 7,5 timme har gått tror jag att jag är färdig med dig och gör slut.

Jag vinkar hejdå. Lämnar underbara Öland för denna gång. Med lite sorg säger jag hejdå.Tänk att en plats kan betyda så mycket, det kan verka fånigt, det är ju bara en ö. Men det är en speciell plats för mig, jag känner mig hemma men ändå är det inte vardag, jag vet vad jag får men ändå upplever jag alltid något nytt. Trygghet men ändå äventyr. Jag blir aldrig mätt på det.

Jag har haft en fantastisk semester med min familj. De är kvar på stranden och jag beger mig hemåt för att packa om inför nästa äventyr med Hilda.

Öland, vi ses igen nästa år. Och till dig som inte upplevt Öland säger jag bara: åk! Jag ger gärna tips på vad du ska göra, en lång lista.

Några smakprov från semestern på Öland:









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar