tisdag 12 juli 2011

En spark i baken

Nu var det länge sedan jag skrev här. Jag har haft lite "skrivkramp", jag har känt att jag inte har något vettigt att dela med mig av, men efter att några vänner har pushat mig så är jag här igen. De hade saknat Miss Karin.

Ibland behöver man ett uppmuntrande ord och utmaning för att vilja och våga. Det kanske inte alltid är att skriva, faktiskt ganska sällan tror jag, utan kan röra sig om allt mellan himmel och gjord. Det är lite skrämmande att förverkliga sina drömmar, att ge sig ut på ny mark eller att utlämna sig. Om man vet att det finns någon som hejar på, som tar emot och som stöttar så är det lite mindre skrämmande att våga ta klivet.
    
Jag säger som Beatles:
Oh I get by with a little help from my friends,
Mmm,I get high with a little help from my friends,
Mmm, I'm gonna try with a little help from my friends.


För mig var det bara en push för att våga skriva igen men nästa gång kan det vara något helt annat. Jag fick en spark i baken, nu tänker jag försöka lyfta mina vänner lite, då kan vi alla våga lite mer och komma lite längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar